Wiadomości - Artykuły

Kampania "Kiedy 1+1=3" odwiedziła Katowice

2010-06-08 12:41:58 | Katowice

W niedzielę (6.06) w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa odbyła się akcja edukacyjna. Mieszkańcy Katowic oraz turyści, którzy przybyli przed Galerię Handlową Silesia City Center, mogli skorzystać m.in. z bezpłatnych porad ginekologa i doradcy rodzinnego. Młodzież otrzymała atrakcyjne gadżety za wiedzę w zakresie antykoncepcji, a na najmłodszych czekał animator z konkursami związanymi z tematyką rodziny.

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” po raz pierwszy zawitała do Katowic. Jest ona odpowiedzią na potrzeby społeczne - aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja nt. życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna.

Z badania CBOS przeprowadzonego w ramach III edycji Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” wynika, iż również dziadkowie – rodzice młodocianych rodziców skrytykowali stan wiedzy przekazywanej w szkole. Według nich zajęcia nie są prowadzone przez odpowiednio przygotowaną kadrę, za mało mówi się o antykoncepcji i konsekwencjach rozpoczęcia współżycia seksualnego.

Podczas akcji w namiocie kampanii można było skorzystać z porad ekspertów: ginekologa – lek. med. Małgorzaty Nycz-Reski, edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego – Piotra Kalbarczyka z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Odwiedzający Galerię Handlową Silesia City Center mogli otrzymać broszury edukacyjne „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę” oraz wziąć udział w quizach edukacyjnych  z nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę porad udzielała położna Magdalena Jagieła z katowickiej Szkoły Rodzenia „Świadomi i Aktywni”. Najmłodsi goście kampanii licznie uczestniczyli w zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora. 92% uczestników, którzy wypełnili ankietę podczas akcji w Katowicach potwierdziło potrzebę organizowania tego typu inicjatyw.

Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzić do dramatów rodzinnych związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach porzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzeby kampanii badania CBOS .

„Wczesne rodzicielstwo jest skutkiem słabej edukacji seksualnej w szkołach, ale także braku rozmów w domu z rodzicami na tematy związane z dojrzewaniem, inicjacją seksualną, ale przede wszystkim rozmów o odpowiedzialności czy szacunku, jakie się wiążą z rozpoczęciem życia seksualnego” – mówi Piotr Kalbarczyk, edukator seksualny z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Według wyników badania CBOS* 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.

Kolejne akcje edukacyjne w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa, celowo uwzględniającego w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, zaplanowano w: Kielcach (13.06) i Rzeszowie (20.06). Akcja inaugurująca kampanię odbyła się w Zielonej Górze na Placu Bohaterów, potem odwiedziliśmy Kraków.

Tradycyjnie patronat honorowy nad kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. – patron świadomego rodzicielstwa.

ip

Słowa kluczowe: kampania na rzecz świadomego rodzicielstwa katowice
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Red Bull Dance Your Style, Tina
Wielkie święto street dance'u powraca! Przed nami Red Bull Dance Your Style

Najlepsi tancerze z całej Polski będą ze sobą rywalizować w Warszawie w rytm największych muzycznych hitów.

Pewnym krokiem po marzenia. Miss Studentek Oliwia Szalkowska opowiada o drodze po koronę [WYWIAD]
Pewnym krokiem po marzenia. Miss Studentek Oliwia Szalkowska opowiada o drodze po koronę [WYWIAD]

Czy konkurs piękności może przydać się do rozwoju kariery?

Militaria
MILITARIA - przed nami Zlot Miłośników Militariów, Strzelectwa i Survivalu

Targi Lublin S.A. zapraszają w dniach 10-12 maja!

Polecamy
Weź to na warsztat - Experyment czeka
WEŹ TO NA WARSZTAT. Zajęcia dla młodych konstruktorów od Centrum Nauki Experyment [luty 2021]

Cykl instruktażowych zajęć online, na których uczestnicy poznają podstawy inżynierii.

MajÃłwka 2022
Co robić w majówkę? Oto 5 pomysłów na spędzenie wolnego czasu

Jak dobrze spożytkować czas wolny w weekend majowy? Zobacz, jakie aktywności pozwolą ci odpocząć od codzienności.

Ostatnio dodane
Red Bull Dance Your Style, Tina
Wielkie święto street dance'u powraca! Przed nami Red Bull Dance Your Style

Najlepsi tancerze z całej Polski będą ze sobą rywalizować w Warszawie w rytm największych muzycznych hitów.

Pewnym krokiem po marzenia. Miss Studentek Oliwia Szalkowska opowiada o drodze po koronę [WYWIAD]
Pewnym krokiem po marzenia. Miss Studentek Oliwia Szalkowska opowiada o drodze po koronę [WYWIAD]

Czy konkurs piękności może przydać się do rozwoju kariery?

Popularne
Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci
Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci

Niektórzy swoją bezmyślnością przyczyniają się do poprawy puli genów ludzkości, eliminując z niej… samych siebie.

Dawaj mnie te Trzy Cytryny, czyli wigilia w Radomiu
Dawaj mnie te Trzy Cytryny, czyli wigilia w Radomiu

Tegoroczna Wigilia na radomskim deptaku to doskonały przykład polskiego buractwa oraz cebulactwa. Kto jeszcze nie widział tego filmu?

Największe miasta studenckie w Polsce
Największe miasta studenckie w Polsce

Przyglądamy się miastom, w których jest najwięcej studentów.