Opis
Wersal, 17 października 2007 roku - na międzynarodowym pokazie, który odbył się w Pałacu w Wersalu pod Paryżem, zostały zaprezentowane wspaniałe fotografie z kalendarza Lavazzy na rok 2008.
Tytuł szesnastej edycji kalendarza wymyślił znany szkocki fotograf - Finlay MacKay. Pod artystycznym patronatem agencji Armando Testy powstało dzieło, ukazujące ekstrawagancję, stworzonych w wyobraźni fotografa, dworów królewskich.
Inspiracją dla zdjęć autorstwa jednego z najbardziej nowatorskich artystów zajmujących się obecnie fotografią był styl Art Nouveau. Fotografie nawiązują do wymyślonych światów francuskiego i chińskiego dworu imperialnego, a nawet do średniowiecznej tradycji rycerskiej. Zauważalne są nuty ironii, zmysłowości i elegancji, pozostające w idealnej harmonii z doskonałą jakością sławnej kawy Lavazza espresso.
Ponętne królowe kalendarza, występujące w scenerii pełnej przepychu. Zapraszają do rozsmakowania się w tym majestatycznym klimacie, czyniąc kawę Lavazza espresso, która dominuje na każdym zdjęciu, prawdziwym królem kalendarza.
Kreacje do tej edycji kalendarza stworzya brytyjska projektantka Vivienne Westwood, zaś włoski projektant luksusowej biżuterii - Damiani - ubrał królowe w brylantowe klejnoty.
Tegoroczna edycja kalendarza Lavazzy akcentuje kobiecość. Kobieta, czy to w roli uroczej muzy, czy też bogini, zawsze jest królową w wytwornym i eleganckim świecie.
Finlay Mac Kay
Urodził się w 1973 roku w Szkocji. W połowie lat 90. studiował fotografię artystyczną na Akademii Sztuk Pięknych w Glasgow. Potem przeniósł się do Londynu, gdzie został asystentem takich artystów fotografików jak Julian Broad, Alex Cayley i Elaine Constantine, z którymi aktywnie współpracował w latach 1999-2002.
W 2002 roku Mac Kay skupił się na tworzeniu własnego portfolio, na potrzeby którego opracował nowy i oryginalny styl, wywodzący się z wizualnego stylu pop, reprezentowanego przez sztukę uliczną i komiksy, a także z klasycznej angielskiej grafiki.
Jego pierwsze prawdziwe wyzwanie artystyczne dotyczyło marki odzieżowej Diesel: za zdjęcia do kampanii pt. "Pracuj ciężko", artysta i jego agencja KesselsKramer zostali nagrodzeni trzema Brązowymi Lwami na festiwalu w Cannes.
MacKay wykonywał zdjęcia dla takich pism, jak „The New York Times", „Sleazenation", „125", czy „Arena". Ostatnio pracował także dla firmy Nike, Adidas, Olympus, British Telecom, dla Szkockiego Baletu, stacji telewizyjnej Channel 4, Angielskiej Opery Narodowej i firmy Harrods.