Opis
Wystawa w Bibliotece Śląskiej prezentuje polską reklamę z przełomu XIX i XX w., okresu międzywojennego, lat czterdziestych, pięćdziesiątych aż do siedemdziesiątych XX stulecia.
Przedstawia reklamę drukowaną - prasową, wychodzącą w formie ulotek, afiszy, plakatów, folderów. Znajdują się na niej ciekawe, pod względem różnorodności edytorskiej formy, przekazu informacji, wspierającej sprzedaż zarówno towarów, jak i usług.
Na podstawie prezentowanych materiałów można prześledzić, jak zmieniał się wygląd ogłoszeń. W miejsce bardzo ogólnych i prostych informacji o sprzedaży, pojawiały się coraz ciekawsze reklamy pod względem treści (podkreślanie zalet produktu reklamowego) oraz grafiki (wykorzystywanie rysunku, fotografii ).
Materiały przedstawiane na wystawie pochodzą ze zbiorów Biblioteki Śląskiej. Znajduje się wśród nich prasa XIX i XX w. oraz śląskie i ogólnopolskie dokumenty życia społecznego (afisze, plakaty, ulotki, foldery, emblematy, firmowe winiety, księgi adresowe). Wzbogacają ją przedmioty zarówno codziennego użytku, jak i precjoza, należące do autorów wystawy.
Wystawa czynna: od listopada do grudnia 2007 roku, w godzinach pracy Biblioteki Śląskiej.