Ósma edycja Ekonomii Ekstremalnej zakończona!
2011-05-25 14:34:44 | KatowiceW sobotę 21 maja br. w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie kandydaci na studia oferowane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach rywalizowali między sobą o zwycięstwo w Ekonomii Ekstremalnej 2011. Nie straszny im już zorbing, ścianka wspinaczkowa, mosty linowe, a nawet surfing!
Ósmą edycję Ekonomii Ekstremalnej zwyciężyła drużyna „Szalone oposy” w składzie: Marek Adamczyk, Michał Sokołowski, Łukasz Kisiel (VIII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie) oraz Dawid Pieszur (Technikum nr 13 w Katowicach). Nagrodą dla najlepszych jest bezpłatny semestr studiów niestacjonarnych na wybranym przez siebie kierunku lub udział w obozie adaptacyjnym organizowanym dla studentów pierwszego roku studiów.
Na II miejscu uplasowała się drużyna „Speed trainers” z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych w Zabrzu w składzie: Agata Wieteska, Agata Podobińska, Grażyna Konieczny oraz Natalia Orłowska. III miejsce zajęła „Sparta”, w której skład weszli: Kamila Bonisławska, Sandra Michalik, Aleksandra Kowalska oraz Marcin Kubacki, również z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych w Zabrzu. Wszyscy uczestnicy otrzymali upominki od Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Dla uczestników – poza ekstremalnymi zadaniami – nie lada wyzwaniem były zadania matematyczne oraz z wiedzy ogólnej, które także mieli okazję rozwiązywać na trasie w odpowiednich punktach kontrolnych. Najszybsza drużyna poradziła sobie z piętnastoma punktami w czasie 1 godziny i 24 minut, co było prawdziwym wyczynem, jak twierdzą organizatorzy.
Ekstremalny rajd kierowany jest co roku do uczniów drugich i trzecich klas szkół ponadgimnazjalnych, którzy myślą o podjęciu studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. – To wyjątkowe w skali kraju wydarzenie. Żadna uczelnia w Polsce nie robi czegoś takiego dla swoich przyszłych studentów – mówi Urszula Klemczak-Maciąg, kierownik Zespołu Promocji Krajowej UE Katowice.
Myślą przewodnią organizowanego wydarzenia jest pokazanie uczestnikom akademickiej atmosfery, uświadomienie przyszłym studentom, iż uczelnia oferuje nie tylko naukę w szkolnych ławach, ale także daje szansę zdobycia nowych doświadczeń czy nawiązania interesujących znajomości z rówieśnikami.
ip