Opis spektaklu
To drobne, niewerbalne studium sceniczne, kolejny - obok "Klepsydry", solowy "projekt funeralny" teatru. Przedstawienie można traktować jako swoistą kontynuację "Klepsydry", dopełnienie losów bohaterki tamtego spektaklu, którą obserwujemy tym razem u kresu życia. Spektakl powstał w wyniku współpracy aktorki Marii Katarzyny Gliwy i reżysera Marcina Hericha i jest rozwinięciem jednej z etiud aktorskich przygotowanych przez Teatr A PART jako część międzynarodowego projektu "site specific" pod tytułem "Labirynt Wenus", zrealizowanego w Bielefeld w Niemczech w 2008 roku wspólnie z Cantabile 2 z Danii i Theaterlabor z Niemiec. Tematem tej monotonnej, prostej historii jest niedołężność, samotność i starość. W "Kołysance" zostaje połączona stylistyka spektakli Teatru A PART z językiem teatralnej awangardy spod znaku teatru Tadeusza Kantora i Samuela Becketta, dla których ten drobny spektakl jest teatralnym hołdem. "Kołysanka" jest "biednym", anachronicznym i najbardziej realistycznym z przedsięwzięć Teatru, odwołującym się do takich pojęć kantorowskich, jak "realizm najniższej rangi" i "architektonika wzruszenia". Tytył i temat spektaklu zostały zaczerpnięte z jednoaktówki Samuela Becketta.