Jak wyglądają pierwsze lata pracy w PR?
2015-04-13 15:44:08 | KatowiceW ubiegły czwartek w Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach odbyła się pierwsza konferencja Młodego PR. Zaproszeni goście opowiadali młodym adeptom PR o swoich doświadczeniach w pracy w agencji PR oraz o relacjach na linii dziennikarze - specjaliści ds. komunikacji.
Konferencja odbyła się w ramach projektu non profit Młody PR. Misją przedsięwzięcia jest promowanie public relations i dobrych zasad zawodu wśród młodych osób. Prawie pięćdziesięciu uczestników miało okazję wysłuchać Michała Sobiło z Imago PR oraz Karoliny Liberki z Marketingu w Praktyce. Michał Sobiło starał się przybliżyć realia pracy w agencji PR w poszczególnych latach zatrudnienia.
- Pierwsze trzy lata pracy w public relations to test na wytrzymałość – fizyczną i psychiczną. Kolejne trzy to test na odpowiedzialność i umiejętność zarządzania sobą w czasie. Następny okres to próba umiejętności kierowniczych, a potem zarządczych. W różnych dla każdego momentach należy zmierzyć się też z testem innego rodzaju – rodzicielstwem, a zdanie tego testu oznacza umiejętność pogodzenia bardzo absorbującej pracy PRowca, z wymagającą rolą członka rodziny i rodzica. Na analizę zawodu PRowca z takiej perspektywy trudno znaleźć czas podczas studiów, nie często wspominają o tym również koledzy i koleżanki po fachu. Nadają się do tego inicjatywy takie jak projekt Młody PR, tworzony przez młodych adeptów PR z myślą o tych którzy właśnie rozpoczynają lub rozważają rozpoczęcie pracy w public relations - zaznaczył Michał Sobiło.
Z kolei Karolina Liberka zwracała uwagę na dobre i złe praktyki stosowane przez PRowców w relacjach z mediami. Mówiła o: złym dobraniu odbiorców, nachalności, braku umiejętności wykorzystania nowoczesnych narzędzi czy o niedotrzymywaniu obietnic. Według dziennikarki tylko wzajemne zrozumienie i szanowanie może być (i bardzo często jest) kluczem do wzorowej współpracy na linii media - PR.
- Była to pierwsza, ale na pewno nie ostatnia konferencja Młodego PR - zaznacza Marcin Rutkowski, pomysłodawca i koordynator projektu. - Możliwe, że kolejne spotkania odbędą się w innych miastach. Niezmienna pozostanie formuła: pokazanie realiów pracy w public relations - dodaje.
ip