1st International Week zakończony sukcesem!
2011-02-28 16:47:40 | KatowiceWycieczką do Oświęcimia i Krakowa w sobotę 26 lutego br. ostatecznie zakończył się 1st International Week – Internet Communication Management. Uczestniczyli w niej wykładowcy z Rumunii, Włoch, Holandii, Niemiec, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii i Tajwanu, którzy w ramach międzynarodowego tygodnia prowadzili zajęcia dla studentów z ponad 20 krajów z 4 kontynentów. A wszystko to na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
– Cieszę się, że oprócz zajęć ze studentami, miałem okazję zwiedzić Katowice i tak ważne dla historii Europy miejsca, jak Oświęcim czy Kraków – mówi prof. Antonio Cartelli, wykładowca z Università degli Studi di Cassino, Włochy. – To dla mnie zaszczyt, że zostałem zaproszony do grona wykładowców tego międzynarodowego wydarzenia. Jestem mile zaskoczony tym, jak bardzo studenci byli aktywni podczas zajęć. Wydarzenie na tak dużą skalę pozostanie w mojej pamięci na zawsze, a Katowice zapamiętam, jako miasto otwarte na świat i pełne pozytywnej energii – mówi prof. Malte Beinhauer, wykładowca na University of Applied Sciences, Saarbruecken, Niemcy. – Nic tak nie cieszy, jak słowa uznania wypowiedziane przez osoby takiego formatu – z uśmiechem o wypowiedziach prof. Beinhauera i prof. Antonio Cartelliego mówi Marek Kiczka, Partners & PR Manager wydarzenia.
Zagraniczni wykładowcy od poniedziałku do piątku dzielili się unikalną wiedzą i doświadczeniem ze studentami. W ostatnim tygodniu uczelnia przypominała platformę wymiany doświadczeń i poglądów reprezentantów światowej myśli naukowej, ludzi biznesu – na co dzień znanych z gazet – i studentów, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Tematy zajęć obejmowały zagadnienia: Internetu, komunikacji i zarządzania, ale także tzw. nowych mediów – szczególnie podczas New Media Day.
Organizowany w środę 23 lutego w ramach międzynarodowego tygodnia New Media Day połączył świat nauki i biznesu. W tym dniu do elity wykładowców z zagranicy, którzy prowadzili zajęcia dla studentów podczas 1st International Week, dołączyli przedstawiciele znanych firm działających na międzynarodowych rynkach. Odkryli przed słuchaczami otwartych wykładów tajniki tzw. nowych mediów. Polscy i zagraniczni studenci m.in. z Hiszpanii, Francji, Rumunii, Kazachstanu czy Portugalii skorzystali z doświadczenia takich organizacji, jak: IBM, Oracle, i3D czy Capgemini. Praktyka biznesu została skonfrontowana z teorią. – Wniosek jest jeden, to jest jak najbardziej możliwe, a co więcej, konieczne – mówi Izabela Gajda-Perek, kierownik Biura Promocji i Nowych Mediów UE Katowice.
– Nigdy wcześniej nie brałem udziału w takim wydarzeniu. New Media Day organizowany w ramach IntWeek’a udowodnił, że uczelnia wcale nie musi być miejscem, gdzie podaje się suchą teorię. 1st International Week to także wspaniała okazja do poznania innych kultur – mówi Nigel Lee Wei Rui z Singapuru, który w tym semestrze studiuje na UE Katowice.
W środę odbyły się także zorganizowane przez studentów międzynarodowe targi. Każdy młody człowiek mógł porozmawiać ze swoimi rówieśnikami z Europy czy Azji, którzy zachęcali do studiów w krajach, które reprezentują. W tym dniu studenci mogli także dowiedzieć się więcej o szerokim wachlarzu oferowanych stypendiów na studia i praktyki zagraniczne.
Uczestnicy wydarzeń cały czas nawiązywali cenne kontakty naukowe i biznesowe. W piątek 25 lutego zagraniczni wykładowcy byli goszczeni przez Prezydenta Katowic – Piotra Uszoka. Wypytywali go o inwestycje oraz nową wizję Katowic. Nie brakowało także pytań o działania skierowane w stronę studentów.
Szczegółowe informacje na: www.intweek.ue.katowice.pl
ip