Wspieranie ludzi
w rozwoju osobistym i zawodowym
w drodze do samorealizacji
oraz
wzmacnianie wartości firm
poprzez stymulowanie i wzmacnianie
Strategicznego Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Oferta
SZKOŁA TRENERÓW: Informacje pierwszego kontaktu
Projekt "Szkoła Trenerów" jest adresowany do wszystkich,
którzy stanęli w swej karierze zawodowej przed wyzwaniem pracy z grupą. Mogą w
nim wziąć udział np. pracownicy firm szkoleniowych lub trenerzy wewnętrzni
firm, nauczyciele, menadżerowie zarządzający zespołami i prowadzący spotkania
grupowe, animatorzy lokalnych inicjatyw społecznych i inni.
Projekt "Szkoła Trenerów" jest rocznym
cyklem szkoleniowym, który umożliwia zdobycie umiejętności niezbędnych do
ubiegania się o rekomendacje
I stopnia (trener warsztatu umiejętności psychospołecznych) Polskiego
Towarzystwa Psychologicznego i pozwala zdobyć kompetencje niezbędne do tego,
aby wykonywać wolny, dobrze płatny i dynamicznie rozwijający się zawód.
Projekt "Szkoła Trenerów" jest
prowadzony, przez doświadczony zespół. Firma Metrum jest rekomendowana przez
PTP. Trenerzy i superwizorzy, posiadają oprócz wieloletniego doświadczenia,
rekomendacje PTP, ponadto są członkami International Coach Federation,
międzynarodowej organizacji, dbającej o standardy kompetencyjne i etyczne
wykonywania zawodu trenera.
Projekt "Szkoła Trenerów" tym różni się
od innych przedsięwzięć o podobnym charakterze, że:
a) w swoim programie zawiera dwa treningi rozwojowe: 5-cio dniowy, wyjazdowy trening interpersonalny i 6-cio dniowy, wyjazdowy trening intrapsychiczny,
b) Absolwenci po zakończeniu Szkoły Trenerów mogą zdobywać praktykę, w ramach prowadzonych przez nas grup stażowych.
Projekt "Szkoła Trenerów" będzie dla
Ciebie rokiem rozwoju zarówno osobistego, jak i zawodowego. Poznaj opinie tych,
którzy nam zaufali - referencje
I. Informacje pierwszego kontaktu
III. Opis kompetencji
VI. Ankieta kwalifikacyjna i formularz zgłoszenia on-line
Szkolenia dla Biznesu
Dla kogo?
Dla
wszystkich, którzy chcą zyskać przewagę nad konkurencją.
Dla wszystkich, którzy chcą w pełni wykorzystać zasoby ludzkie.
Dla wszystkich, którzy są gotowi wprowadzić sprawdzone rozwiązania.
Dla wszystkich, którzy stanęli twarzą w twarz z koniecznością wprowadzenia
zmiany.
Dla wszystkich, którzy pragną odnieść sukces i ugruntować swoją pozycję na
rynku.
Dla wszystkich, którzy są gotowi zrobić następny krok w rozwoju organizacji.
Dla wszystkich, którzy chcą.
spotkanie wstępne -
realizację projektu zawsze rozpoczynamy od wstępnego spotkania z Klientem.
Celem tego spotkania jest wzajemne poznanie się, określenie ram współpracy oraz
wstępne określenie potrzeb szkoleniowych Klienta.
analiza potrzeb szkoleniowych - aby dopasować
program szkolenia do specyfiki pracy Klienta, dużą wagę przykładamy do analizy
potrzeb. Przeprowadzamy ją w różny sposób, w zależności od ustaleń poczynionych
na wstępnym spotkaniu - albo w formie wywiadów 360° albo w postaci ankiet i
innych narzędzi diagnostycznych.
przedstawienie propozycji programu treningu - po
analizie potrzeb szkoleniowych opracowujemy koncepcję projektu szkoleniowego,
indywidualnie dopasowanego do potrzeb Klienta, z jasno określonymi, mierzalnymi
celami. Przedstawiamy projekt na spotkaniu i wspólnie z Klientem oceniamy jego
adekwatność.
organizacja szkolenia - przed odbyciem się
szkolenia wysyłamy wszystkim Uczestnikom zaproszenia, z dokładna informacją
dotyczącą programu i szczegółów organizacyjnych, z reguły prosimy o wykonanie
małego zadania już przed szkoleniem, co zgodnie z regułą zaangażowania,
znacznie wzmacnia motywację Uczestników.
realizacja szkolenia - realizacja wcześniej
ustalonego planu projektu odbywa się w formie warsztatów grupowych opartych na
pracy z własnym doświadczeniem i innych form aktywnej edukacji (więcej w formy
pracy), prowadzonych przez dwóch trenerów. Warsztat to w dużej mierze
wyśmienita zabawa, która umożliwia jednak realizację bardzo poważnych celów.
informacja zwrotna - pod koniec warsztatu
udzielamy sobie wzajemnej informacji zwrotnej, Uczestników warsztatu prosimy o
pisemną ocenę naszej pracy, informacja ta jest przekazywana organizatorowi
szkolenia, my udzielamy Uczestnikom informacji zwrotnych dotyczących pracy
grupy, a jeśli istnieje taka potrzeba również indywidualnych.
ocena skuteczności - 3 lub 6 miesięcy (w
zależności od treści szkolenia) po szkoleniu dokonujemy oceny efektywności
szkolenia, w oparciu o wcześniej ustalone wskaĽniki skuteczności.
grupowy warsztat umiejętności -
warsztaty prowadzone są w oparciu o strukturę: 70% doświadczenie - 20% emocje -
10% wiedza, z uwzględnieniem prawidłowości procesu grupowego według Lewina.
Taka struktura warsztatów umożliwia przede wszystkim zdobycie umiejętności,
efektywne przyswojenie wiedzy oraz ukształtowanie pozytywnej postawy wobec
przedmiotu szkolenia, co jest warunkiem niezbędnym do wdrożenia nowych
umiejętności i treści w rzeczywistym środowisku pracy. Metody pracy stosowane
podczas warsztatu to między innymi: gry symulacyjne, analizy przypadków,
socjodrama, burza mózgów, dyskusja kierowana, analiza nagrań audio-video.
coaching indywidualny - metoda pracy, stosowana głównie
dla kadry wyższej, której celem jest wsparcie menadżerów w procesie
wprowadzania zmian w organizacji. Coaching może mieć formę zarówno spotkania
osobistego trenera z Klientem, jak również może mieć formę rozmowy
telefonicznej, co szczególnie sprawdza się w przypadku osób pracujących pod
dużą presją czasu. Pracujemy zgodnie z założeniami co-active coaching, według
którego między innymi:
a) Klient jest integralną, niezależną, pełną zasobów jednostką, która potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy,
b) zadaniem trenera jest wspieranie i inspirowanie Klienta w procesie zmian,
c) proces coachingu dotyka całego życia Klienta, jego celem jest odnalezienie drogi do spełnienia i równowagi w życiu.
TOJ - training on the job, czyli trening w pracy,
to forma pracy, która polega na tym, że trener, z reguły po grupowym warsztacie
umiejętności, towarzyszy Uczestnikom w ich realnym dniu pracy, pełni rolę
obserwatora i trenera w realnym środowisku pracy. Jest to bardzo skuteczna
metoda edukacji pozwalająca na pełne wdrożenie treści będących przedmiotem
szkolenia.
outdoor - forma zajęć integracyjno edukacyjnych
prowadzonych w terenie, połączenie zabawy, sportów ekstremalnych (wspinaczka,
żeglarstwo, eksploracja jaskiń, parki linowe, biegi na orientacje i inne) i
edukacji, szczególnie przydatne w pracy nad budowaniem zespołu i doskonaleniem
roli lidera.
e-trening - wspierająca forma edukacji, przez
internet. Celem tej metody jest podtrzymanie skupienia Klienta na
umiejętnościach zdobytych w trakcie grupowego warsztatu szkoleniowego i krótkie
ćwiczenia, które w znacznym stopniu utrwalają zdobyte umiejętności i wiedzę.
tele-trening - wspierająca forma edukacji, przez
telefon. Celem tej metody jest podtrzymanie skupienia Klienta na
umiejętnościach zdobytych w trakcie grupowego warsztatu szkoleniowego i krótkie
ćwiczenia, które w znacznym stopniu utrwalają zdobyte umiejętności i wiedzę.
Umów się na spotkanie z naszym konsultantem
Jeśli chcą Państwo poznać szczegóły oferty dla biznesu i porozmawiać z naszym
pracownikiem prosimy o kontakt z naszym biurem. Chętnie umówimy się na
spotkanie informacyjne, podczas którego przedstawimy szczegółową ofertę.
Kontakt:
biuro@metrum.edu.pl
tel: (032) 781 07 84
Akademia Coachingu
2. Podstawowe założenia coachingu
4. Opis cech i kompetencji Coacha
5. Kluczowe kompetencje i obowiązki Coacha
6. Inne kompetencje przydatne w praktyce coachingowej
7. Korzyści indywidualne płynące z coachingu
8. Korzyści organizacji płynące z coachingu
9. Program Międzynarodowej Akademii Coachingu Metrum
10. Kodeks etyki ICF
12. Program do zarządzania relacją z klientem
Coaching to metoda pracy z ludźmi, dzięki której odkrywają oni swój
potencjał i potrafią w pełni go wykorzystać, osiągając tym samym sukces w życiu
zawodowym i poczucie spełnienia w życiu osobistym. Za pioniera i pierwszego
propagatora idei coachingu uważa się Tima Gallewey'a (www.theinnergame.com),
chociaż biorąc pod uwagę metody pracy i podstawowe założenia coachingu można
zaryzykować stwierdzenie, że jednym z pierwszych coachów był Sokrates.
Coaching to interaktywny proces, który prowadzi
klienta (jednostkę lub całą organizację) do rozwoju, wzrostu i samorealizacji.
Coaching to wspieranie klienta w procesie zmiany,
której cel wyznacza sam klient.
Coaching to partnerstwo, które daje siłę do zmiany
i osiągania mistrzostwa.
Coaching może dotyczyć wszystkich obszarów życia klienta
np.: budowania związków z innymi ludĽmi, rozwoju kompetencji zawodowych, które
są niezbędne do osiągnięcia sukcesu, polepszenia sytuacji finansowej,
wzmocnienia pozycji firmy na rynku i innych.
Coaching jest systemową formą działania, tzn.
zmiana w jednym obszarze życia, np. związki z bliskimi, pociąga za sobą zmiany
w innych obszarach, np. aktywność zawodowa.
Coaching czerpie z nurtu psychologii pozytywnej,
zapoczątkowanej przez Martina Seligmana (www.ppc.sas.upenn.edu), która koncentruje się na zasobach,
a nie na deficytach jednostki czy organizacji.
Coaching czerpie z tradycji sportu, gdzie głównym
zadaniem trenera jest doprowadzenie zawodnika do mistrzostwa. Zawodnik w swoim
wysiłku wiodącym na szczyt potrzebuje wsparcia, motywacji, informacji zwrotnej.
Podobnie w relacji coachingowej, klient otrzymuje wsparcie, motywację,
informację zwrotną, która pomaga mu osiągnąć mistrzostwo w wybranej przez
siebie dyscyplinie.
Coaching to wolny, satysfakcjonujący zawód,
którego atrakcyjność zauroczyła już wielu ludzi na świecie, codziennie na
świecie ktoś podejmuje decyzję o zostaniu coachem, wielu terapeutów i
psychologów przekształca swoje praktyki w praktyki coachingowe, mówi się
współcześnie o prawdziwym rozkwicie zawodu coacha (www.coachfederation.org/ICF)
CZYM COACHING NIE JEST?
Coaching to nie terapia
Coaching to nie doradztwo
Coaching to nie metoda selekcji zawodowej
Coaching to nie szkolenie
Coaching to nie mentoring
Warsztaty rozwoju osobistego
Warsztaty
rozwoju osobistego to możliwość pracy w grupie i doświadczenie specyfiki
procesu grupowego. To praca nad określaniem własnych granic psychologicznych,
budowaniem poczucia własnej wartości i pewności siebie. To doświadczanie i
nazywanie emocji w relacjach z innymi ludźmi oraz określanie źródeł emocji
pozytywnych i negatywnych. To także możliwość zebrania informacji zwrotnych na
temat własnej osoby i porównanie tożsamości własnej z odbiorem przez innych
ludzi.
Udział w treningu, dzięki atmosferze akceptacji i nie oceniania, daje szansę
odrzucenia masek i ujawnienia swojego prawdziwego "ja". Doświadczenie
w takim momencie akceptacji i zrozumienia ze strony innych uczestników grupy
pomaga przełamać w życiu opory wobec innych ludzi i decyduje o późniejszych
zmianach. Służy poszerzeniu własnego funkcjonowania w wybranych aspektach
życia, przyczynia się do wzrostu zaufania do ludzi, zwiększa akceptację
własnej osoby oraz poprawia ekspresyjność i elastyczność zachowania.
Zobacz projekty:
1. Komunikacja
2. Asertywność
3. Stres i radzenie
sobie ze stresem
4. Warsztat regeneracji
własnych sił
5. Agresja - rozumienie,
wyrażanie, kontrola
6. Budowanie poczucia
własnej wartości
Superwizja
Jesteśmy głęboko przekonani, że superwizja jest niezbędnym elementem rozwoju
zawodowego psychologa, psychoterapeuty, czy trenera, dlatego cały zespół
trenerów Metrum korzysta z superwizji. Widzimy konieczność superwizji
niezależnie od stopnia posiadanego doświadczenia czy stażu zawodowego, ponieważ
superwizja to: wzajemna wymiana doświadczeń, przemyśleń, wspólne zastanawianie
się nad Ľródłami trudności, szukanie istoty problemu, dochodzenie do nowych
rozwiązań, ujawnianie swoich uczuć, poszerzanie pola świadomości. Superwizja
zapewnia stały ogląd własnych kompetencji w pracy z ludĽmi, zapewnia wsparcie i
troskę, pozwala umacniać postawy etyczne.
Superwizja jest również niezbędnym elementem w drodze do certyfikatów i
rekomendacji, jeśli potrzebują Państwo informacji zwrotnej o swojej pracy, mogą
Państwo skorzystać z superwizji zarówno superwizora, jak i trenerów
rekomendowanych przez PTP.
Wszystkich zainteresowanych prosimy o przesłanie maila z zapytaniem (tytuł:
SUPERWIZJA) na adres: biuro@metrum.edu.pl.
W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt telefoniczny: 32 781 07 84.